Klausyti gyvai

08:35 - 09:00

Ši diena muzikos istorijoje

Alovės mokyklą ketinama padaryti Daugų Vlado Mirono gimnazijos skyriumi

Alovės pagrindinės mokyklos bendruomenės laiškas „FM99“ redakcijai apie pertvarkas:

Alovės mokykla garsiai paminėjo 150 metų jubiliejų. Prasidėjusi nuo liaudies mokyklos buvo progimnazija, septynmetė, vidurinė, pagrindinė, o štai dabar ketinama mūsų mokyklą padaryti Daugų Vlado Mirono gimnazijos skyriumi. Atrodytų, kas čia tokio? Mokykla vėl keičia statusą, gal kaip tik geriau, juk būsime gimnazijos skyrius. Tačiau ši žinia labai suneramino mokyklos bendruomenę. Visi puikiai žino ,,karčią“ kitų rajono mokyklų, tapusių skyriais, patirtį. Skyrius gyvuoja neilgai: metai, kiti – ir kaime kultūros žiburėlio nebelieka.

Kokie motyvai lemia, kad mokyklos jubiliejinio gimtadienio proga daug gražių žodžių ir linkėjimų sulaukusi, per 80 mokinių turinti ir lėšų nestokojanti mokykla verčiama gimnazijos skyriumi? Pagaliau, juk ne viską galima matuoti vien rinkos dėsniais ir gėrėtis sėkmingai įvykdytais reformos planais. Žadama gerinti ugdymo kokybę. Tobulumui ribų nėra, tačiau ugdymo kokybė mūsų mokykloje niekuo ne prastesnė nei didelėse mokyklose, priešingai, kai klasėse po nedaug mokinių, galima su jais dirbti individualiai, konsultuoti. Vaikas gali klausti ir gauti atsakymą čia ir dabar. Mokytojas koncentruojasi į kasdienį darbą su mokiniais, svarbiausia – vaikas, kiekvienas puikiai pažįstamas, žinoma, iš kokios aplinkos atėjęs. Mokytojui rūpi, ar vaikas pavalgęs, išsimiegojęs, netgi, ar šilta namuose. (Kartais tenka ir krosnies remonto reikalais pasirūpinti!). Neskubama rašyti pažymio už nepatenkinamą darbą pamokose, bet raginama siekti geresnių rezultatų, suteikiant mokiniui laiko tiek, kiek reikia pagal jo prigimtį atitinkantį mokymosi stilių.

sausio13
Akimirkos iš Alovės mokyklos gyvenimo (Alovės pagrindinės mokyklos nuotr.)

Organizuodami ugdymo procesą, mokytojai stengiasi paįvairinti pamokas naujais mokymo(si) būdais. Pradedant  jau nuo priešmokyklinukų ugdymas dažnai vyksta ir netradicinėje aplinkoje – muziejuje, bibliotekoje, kompiuterių klasėje, saugioje lauko erdvėje, kur vaikai skatinami daugiau būti gryname ore, tyrinėti gamtą. Mokykloje sudaromos puikios sąlygos vykti į edukacines išvykas, kur mokiniai dar labiau pagilina savo žinias, išmoksta praktinių gyvenimo įgūdžių. Mokinių susidomėjimas ir kūrybiškumas skatinamas per įvairių dalykų pamokas: lietuvių kalbos pamokas mokytojos dažnai pradeda netikėtu klausimu, eilėraščio posmu ar animacinio filmo ištrauka, dažna diskusija literatūros pamokoje nukrypsta į gyvenimo realybę, nes iš mokyklos mokinys išsineš ne tik žinias, bet ir suformuotas vertybes. Gamtos ir tiksliųjų mokslų pamokos  neįsivaizduojamos be praktinių pavyzdžių, galimybės mokiniui pačiam pabandyti, sukurti, dalyvauti, fantazuoti. Todėl dažnai ir  šios pamokos organizuojamos netradicinėje aplinkoje, pasitelkiant  inovatyvius  ugdymo(si) metodus,  pritaikytus  mokinių poreikiams.  Mokiniams patinka kitokios pamokos – stebėjimas, eksperimentavimas, darbas grupėse. Praktinės užduotys netradicinėje aplinkoje teigiamai veikia  jų motyvaciją.

Specialiųjų poreikių mokiniai integruoti bendrame mokymosi procese. Su mokytojo padėjėjo pagalba atlikdami vaizdingas, suprantamas ir patrauklias, lavinančias mokinio gebėjimus užduotis visi mokiniai  daro akivaizdžią pažangą. Visada   atsižvelgiama  į vaikų savijautą, gerbiama jų nuomonė, stebima pažanga, stengiamasi,  kad šie mokiniai patirtų sėkmę. Tėvai bendraudami dažnai sako, kad džiaugiasi savo vaikų pažanga ir tuo, kad šioje mokykloje jie jaučiasi lygiaverčiai ugdymosi proceso nariai, dėkoja už pagalbą, įveikiant mokymosi sunkumus.

SAMSUNG CSC
Akimirkos iš Alovės mokyklos gyvenimo (Alovės pagrindinės mokyklos nuotr.)

Mūsų mokyklos mokiniai turi galimybes tobulinti anglų kalbos gebėjimus, pažinti kitų šalių kultūrą, istoriją, papročius, aplankyti žymias užsienio šalių vietas,  dalyvaudami tarptautiniuose projektuose. Alovės pagrindinės mokyklos  mokiniai ir mokytojai dalyvavo ir vykdė šiuos tarptautinius projektus:  Comenius mokyklų partnerysčių projektą „Pėdsakai Europoje – rajono kelias“ , finansuojamą  Europos Sąjungos Švietimo mainų fondo, 2008-2010 metais;  Lietuvos – Lenkijos jaunimo mainų fondo lėšomis finansuojamą projektą „Tradicijų kuparą atvėrus” 2012 metais;  Lietuvos – Lenkijos jaunimo mainų fondo lėšomis finansuojamą projektą „Supratimas mus vienija“ 2014 metais su Liublino Zespol mokykla Nr.10;  Šiaurės šalių Ministrų tarybos finansuojamą Nordplus Junior projektą „Paaugliai – novatoriai“ 2015-2016 metais su Suomijos, Danijos, Estijos mokyklomis partnerėmis.

Nuo 2007 m. vykdomas mokinių užimtumo projektas ,,Gerumo tiltas”, skirtas  tarpusavio supratimui, pažinimui, socialinės atskirties mažinimui, mokyklos bendruomenės narių pagarbos ugdymui,  kultūrinių ryšių stiprinimui,  mokyklos istorijos įprasminimui, sveikos gyvensenos formavimui. Tiek šis projektas, tiek įvairios prevencinės programos gerina mokyklos socialinę aplinką, kur  netoleruojamos  nei  patyčios,  nei  emocinė  prievarta, o atsiradusios problemos sprendžiamos nedelsiant ir nelaukiant, kol jos įsisenės. Daugelį metų vykdomos veiklos tampa mokyklos dalimi ir taip pasiekiame gerų rezultatų: mokykloje neaktuali rūkymo problema, nekyla problemų dėl lankomumo, atlikti tyrimai parodė, kad patyčių pasitaiko retai.

edukacija
Akimirkos iš Alovės mokyklos gyvenimo (Alovės pagrindinės mokyklos nuotr.)

Neformalus ugdymas organizuojamas atsižvelgiant į mokinių poreikius ir mokyklos prioritetus. Mokykloje veikia 17 būrelių. Taigi kiekvienas vaikas gali išbandyti save įvairiose srityse: dailės, muzikos, šokio, sporto ir kt. Mokyklos vardą garsina mergaičių futbolo komanda: 2016 m.Lietuvos moksleivių olimpinio festivalio mergaičių futbolo varžybose Lietuvoje užimta 2 vieta, 2016 m. Lietuvos mokyklų salės futbolo „Ladygolo“ Alytaus apskrities čempionės, 2016 m. Lietuvos moterų futbolo „Hummel “ lygoje iš 10 komandų užimta 5 vieta. Dalyvaudama įvairiuose, su sportu susijusiuose projektuose mokykla gavo per 4000 eurų  sportiniam inventoriui įsigyti.

Ypač didelio susidomėjimo sulaukė „Jaunųjų šaulių“ būrelis. Užsiėmimų metu ugdomas jaunųjų šaulių  patriotizmas, fizinis, pradinis karinis, psichologinis pasirengimas, drąsa, ištvermė, drausmė ir pareigingumas. Jaunieji šauliai bendradarbiauja su Alytaus Dainavos apygardos 1-sios rinktinės kariais savanoriais, su APGV , Šaulių namais, su Alytaus rajono ir Alytaus miesto jaunaisiais šauliais.

SAMSUNG CSC
Akimirkos iš Alovės mokyklos gyvenimo (Alovės pagrindinės mokyklos nuotr.)

Mokykloje nemažai dėmesio skiriama mokinių karjeros kompetencijų ugdymui. Per pastaruosius metus įgyvendintos 6 projekto ,,Kam to reikia” iniciatyvos, apie 20  profesinio veiklinimo vizitų į įmones, organizuota susitikimų su įvairių profesijų atstovais mokykloje. Taip pat teikiamos ugdymo karjerai individualios ir grupinės konsultacijos mokiniams ir jų tėvams, ugdymas karjerai integruojamas į mokomuosius dalykus. Šios veiklos padeda mokiniams geriau pažinti save ir ugdo kompetencijas, reikalingas tolimesnio gyvenimo kelio pasirinkimui.

Jau 8 metai Alovės pagrindinėje mokykloje organizuojamas mokinių vasaros užimtumas, rašomi projektai ir gaunamas Alytaus rajono savivaldybės finansavimas jiems vykdyti. Šių projektų tikslas – vykdant etnokultūrinę, pažintinę, meninę, edukacinę – praktinę veiklas bei puoselėjant etninę kultūrą, tautosaką, perduoti vaikams tradicinius lietuvių amatus, etnografinių regionų ypatumus bei liaudies išmintį. Šių projektų dėka vaikai susipažino su senaisiais amatais, gilino lietuvių liaudies  kulinarinio paveldo, tautodailės, tautosakos žinias. Lavinant vaikų fizines galias, skatinant fizinį aktyvumą, sveiką gyvenimo būdą organizuotas projektas „Gera vaiko sveikata – darnos matas“, taip pat jau keletą metų Alovės pagrindinės mokyklos mokiniai dalyvauja respublikinio „Sveikatiados“ projekto įvairiose veiklose –  tai ilgalaikė sveikos gyvensenos ugdymo programa, kuri suteikia vaikams žinių ir praktinių įgūdžių apie sveikatą, mitybą ir fizinį aktyvumą.

SAMSUNG CSC
Akimirkos iš Alovės mokyklos gyvenimo (Alovės pagrindinės mokyklos nuotr.)

Mokykla nežada stovėti vietoje. Reaguojame į gyvenimo pokyčius ir priimame iššūkius, siekdami  tapti patrauklesni, įdomesni, išskirtiniai. Iki šiol įgyvendindama pradinį ir pagrindinį ugdymą, mokykla sieks vykdyti specializuoto ugdymo krypties programą, kurioje esminiu atspirties tašku taps inžinerinis ugdymas. Pastebėjome, jog sparčiai besikeičiame technologijų ir išradimų pasaulyje vis svarbiau ir aktualiau tampa ne tik  plėtoti bendrąsias ir dalykines kompetencijas, bet ir inžinerinę kompetenciją, kuri padeda suvokti supančio pasaulio kaitą, problemas bei pokyčių galimybes.

Esame numatę integruoti specializuotos programos turinio dalis į pradinio ir pagrindinio ugdymo mokomuosius dalykus. Taip pat 1-10 klasėse organizuoti pagrindinio privalomojo dalyko – inžinerijos, o 9-10 – papildomojo privalomojo dalyko – projektavimo  –   mokymą. Mokiniai taip pat turės galimybę pasirinkti pasirenkamąjį dalyką, kuris būtų susijęs su gamtamoksline, informacinių technologijų, meninio ugdymo, technologijų ar kita  sritimi. Dalis neformaliojo ugdymo programų bus orientuota į inžinerinį ugdymą, kad moksleiviai galėtų praplėsti inžinerinę kompetenciją. Stengsimės užtikrinti patrauklią edukacinę aplinką ir įrangą, mokymui pasitelkdami partnerių ir kitų įstaigų erdves.

Darbščių ir savo profesijai atsidavusių mokytojų dėka net ir maža mokykla gali užtikrinti puikias sąlygas mokiniams gauti kokybišką ugdymą, didinti mokymo(si) patrauklumą ir efektyvumą.

Kitos naujienos

Artėjant Šv. Velykoms, laukiant vienos didžiausių švenčių, FM99 studijoje vieši tautodailininkė, ...

Alytaus apskrities policijos pareigūnai sulaikė iš užsienio į Lietuvą atgabentus 11 kilogramų kanapių.

Po žiemos atėjus pavasariui yra išbandymas tvarkant bei prižiūrint kaimų kelius. Alytaus rajone š...

Jaunosios kartos dainininkas ir muzikos kūrėjas Dovi Mi pristato naujausią savo darbą – kūrinį „C...