„Apie sveikatą ir gyvenimą“ – Alytuje nemokamų mankštų maratonas

Judėjimas – būtina ne tik geros savijautos, bet ir sveikatos sąlyga. Judėjimas, reguliari mankšta, sportas ne tik dailina kūno linijas, bet ir pagerina žmogaus emocinę būseną, padeda jaustis geriau ir labiau pasitikėti savimi. Alytaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuras ir toliau tęsia nemokamų mankštų maratoną ir kviečia Alytaus miesto gyventojus pavasarį pasitikti ne tik su geresne sveikata, bet ir dailesnėmis kūno linijomis!

Nemokamos mankštos įvairaus amžiaus žmonėms

Alytaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro organizuojamų nemokamų mankštų tikslas – ne tik didinti gyventojų fizinį aktyvumą, bet kartu ir išmokyti gyventojus mankštos pratimų, kuriuos sėkmingai gali daryti namuose, kai nemokamos mankštos tam tikru laikotarpiu nevyksta ar ne visi norintieji jas gali lankyti dėl ribotų biuro sporto erdvės galimybių.

Atsižvelgiant į gyventojų poreikį, mankštos vyksta įvairaus amžiaus žmonių grupėms, bei įvairaus pobūdžio. Vienos iš jų – tai aktyvios, smagios ir naudingos mankštos ant batutų. Spyruokliuojant, šokinėjant ir darant pratimus ant batuto, dirba visi didieji ir gilieji raumenys, sausgyslės, sąnariai, aktyvinami vidaus organai. Atsispyrimo metu kūnas įsitempia, o pašokus ir būnant ore, viskas atsipalaiduoja. Toks šokinėjimas neapkrauna sąnarių, nugaros. Spyruokliavimas idealiai tinka širdies ir kraujagyslių sistemai, raumenų masės auginimui, limfinei sistemai, sąnarių stiprinimui, imuninei sistemai, atsipalaidavimui, koncentracijai ir kitam teigiamam organizmo poveikiui. Mankštos ant batutų vyksta kiekvieną antradienį 14.00 val. Alytaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biure, adresu Daugų g. 5A.

Norintiems išmokti valdyti savo kūną, stiprinti ne tik išorinius, bet ir vidinius kūno raumenis, tiems kuriems patinka ramesni, koncentruoti pratimai, vedamos „Giliųjų raumenų mankštos“. Šios mankštos tinka bet kokiai amžiaus grupei ir organizuojamos pirmadieniais ir trečiadieniais 9.30 val. Alytaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biure, adresu Daugų g. 5A.

Darbingo amžiaus gyventojams, mėgstantiems greitesnį tempą ir aktyvesnes mankštas, organizuojamos „Dance Fitness“ treniruotės. Tai besikartojantys pratimai, kurių metu dirba visi kūno raumenys. Aerobika – viena iš efektyviausių treniruočių, skatinančių imuniteto stiprinimą ir lieknėjimą. Treniruotės grąžina energiją, aktyvumą, mažina stresą, gerina širdies veiklą, ištvermę, lankstumą, padeda išvengti osteoporozės – stiprina kaulus. Prie šių manktų kviečiame prisijungti antradieniais 17.45 val. adresu Jaunimo g. 1, Sakalėlio pradinėje mokykloje ir ketvirtadieniais 17.45 val. Alytaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biure, adresu Daugų g. 5A.

Senjorams siūlomos ramesnės mankštos, kurių metu ne tik stiprinamas visas kūnas, bet lavinama pusiausvyra, koordinacija, tai yra tos savybės, kurios ypatingai svarbios geram judėjimui, tačiau būtent jos su amžiumi prastėja. Mankštos senjorams – tai viskas, kas reikalinga senam žmogui, kad jam būtų lengviau gyventi, kasdienius darbus atlikti, išvengti griuvimų ir tiesiog geriau jaustis. Mankštos senjoras vyksta Jaunimo centre (Tvirtovės g. 3) kiekvieną pirmadieniais ir trečiadieniais 10:30 val..

Vaiko ir mamos ryšys stiprinamas, mamyčių kūno linijos dailinamos, o kūdikiai lavinami vaiko ir mamos mankštelių metu, kuriose gali dalyvauti mamos su 3-12 mėn. amžiaus kūdikiais. Mankštos vyks nuo kovo mėnesio antradieniais 11.00 val. Alytaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biure, adresu Daugų g. 5A.

Patarimai besiruošiantiems sportuoti

 Prieš pradedant aktyviai mankštintis reikėtų bent subjektyviai įvertinti savo būklę. Tam labai tiktų klausimynas, kuris skirtas 15–69 metų žmonėms. Jeigu šiuo metu sergate, pvz., karščiuojate, galite atsisakyti fizinio aktyvumo, kol pagerės sveikata. Jeigu jaučiate kitokių negalavimų, rekomenduojame apie tai pranešti gydytojui arba sveikatos ugdymo instruktoriui.

 Atsakykite į pateiktus klausimus:

  • Ar gydytojas kada nors nustatė Jums širdies sutrikimų ir rekomendavo tik mediciniškai pagrįstą fizinį aktyvumą?
  • Ar po fizinių pratimų Jums skauda krūtinę?
  • Ar pastaraisiais mėnesiais poilsio metu Jums skaudėjo krūtinę?
  • Ar dėl galvos svaigimo prarandate sąmonę ir pusiausvyrą?
  • Ar Jus kamuoja kaulų bei sąnarių ligos ir ar jos paaštrėja atliekant fizinius pratimus?
  • Ar gydytojas nuolat išrašo Jums vaistų nuo kraujospūdžio ar širdies ligų (pvz., skatinančių skysčių išsiskyrimą)?
  • Ar įvardytumėte kitas priežastis, dėl kurių negalite mankštintis be gydytojo pritarimo?

Dėmesio! Asmenims, bent į vieną anketos klausimą atsakiusiems TAIP, sportuoti galima tik pagal gydytojo arba trenerio rekomendacijas! Pradedant sportuoti, visada reikėtų pradėti nuo mažesnio krūvio ir jį didinti palaipsniui. Per didelis ir netinkamais pasirinktas fizinis krūvis gali pridaryti daugiau žalos, nei naudos. Sportuokite atsakingai, o sporto metu, ir po jo, neužmirškite vartoti daug vandens!

Į nemokamas mankštas gali registruotis telefonu: 8315 516 53.

 

Komentarai

komentarai(-ų)