Apklausa: sveikata Alytuje rūpinamasi gerai. Ar su tuo sutinkate?

Alytaus savivaldybėje pristatytas Alytaus miesto sveikatos priežiūros įstaigų tyrimas, vertinantis pacientų pasitenkinimą atliekamomis paslaugomis. Raštu apklausta 816 sveikatos  priežiūros įstaigų  pacientų  S. Kudirkos ligoninėje, Konsultacijų poliklinikoje, Alytaus poliklinikoje ir Pirminės  sveikatos priežiūros centre.

Bendri pasitenkinimo atliekamomis paslaugomis įvertinimai yra geri. Pasak tyrimą pristačiusios dr. R. Kalinauskaitės, tai gana aukšti sveikatos priežiūros sektoriaus rodikliai ir reikia atkreipti dėmesį, kad vertinimas dar labai priklauso nuo gydytojo ir paciento tiesioginio kontakto. Lyginti tarpusavyje skirtingų įstaigų vertinimo nerekomenduotina ir dėl suteikiamų paslaugų kompleksiškumo skirtumų.

Apklausoje buvo vertintas pasitikėjimas įstaiga ir joje dirbančiais gydytojais, slaugytojų ir padėjėjų darbas, švara, tvarka, pritaikymas neįgaliesiems, maitinimas ligoninėje, gerintinos sritys ir kita.

Visų sveikatos priežiūros įstaigų vadovų nuomone, apklausos duomenys atspindi situaciją pakankamai tiksliai. Rezultatams įtaką kažkiek turėjo ir pačios įstaigos specifika, o konkrečiai tai, kokio sudėtingumo problemas joje sprendžia pacientas. Nuolatinis bendravimas su savo šeimos gydytoju taip pat didina pasitikėjimą juo, lyginant sau epizodiniu apsilankymu pas tam tikros srities specialistą.

S. Kudirkos ligoninės atstovai teigia, kad šios apklausos duomenys ypač nesiskyrė nuo anketų duomenų, kurie gaunami, atliekant apklausas įstaigoje patiems. Apklausos išvados bus panaudotos įstaigos veiklai tobulinti. Džiugu, kad pacientai, vertindami dešimties balų sistemoje, ligoninę įvertino 8,6 balo. Ligonine, kaip gydymo įstaiga, visiškai pasitiki 85 procentai pacientų ir tik 5 procentai išsakė nepasitikėjimą, Konsultacijų poliklinika pasitiki 80 procentų ir tik 6 procentai nepasitiki. Vertinant išsakytas pastabas ir nepalankius atsakymus į atskirus klausimus (eilės pas gydytojus specialistus, nepakankamas dėmesys konsultacijos metu, maisto kokybė), bus siekiama gerinti rodiklius pagal įstaigos galimybes.

Pirminės sveikatos priežiūros centro rezultatai išsiskyrė iš kitų itin aukštais įvertinimais – pacientai šioje nedidelėje įstaigoje jaučiasi kaip namie. Tačiau centro atstovai pripažįsta, kad įstaigos veiklos sėkmė priklausys ir nuo to, kaip Vyriausybė vykdys savo pažadus remti ir stiprinti pirminę sveikatos priežiūrą.

VšĮ Alytaus poliklinikos  direktoriaus Mariaus Jasaičio teigimu, atlikto pacientų sociologinio tyrimo rezultatai dėl sveikatos priežiūros paslaugų VšĮ Alytaus poliklinikoje parodė pagrindinius pacientų lūkesčius, kurie sutapo su poliklinikos  tikslu – gerinti gydymo prieinamumą ir paslaugų kokybę. Jau pacientų sociologinio tyrimo apklausos metu poliklinikos administracija buvo pradėjusi tobulinti pacientų registracijos telefonu galimybes. Šiuo metu bandomas vienas iš variantų, kai pirmadieniais ir antradieniais piko metu nuo 7 iki 9 val. perskirstomas žmogiškųjų išteklių santykis, siekiant atsiliepti į kuo daugiau skambučių. Patobulinta priėmimo į Būtinosios pagalbos kabinetą tvarka, pacientams nurodant konkretų priėmimo laiką, koreguota registracijos pas gydytojus odontologus tvarka. Taip pat analizuojamas laukimo laikas nuo registracijos iki patekimo pas gydytojus specialistus ir ieškoma būdų jį trumpinti.

UAB „Factus Dominus“ tyrimas, 2017.

Komentarai

komentarai(-ų)