Benedikto Vanago viltis sudaužė viena lūžusi detalė

Sekmadienį, sausio 12-ąją, po vienintelės poilsio dienos Dakaro dalyviai grįžo į Saudo Arabijos smėlynus. „Inbank team Pitlane“ ekipažas išlaikė stabilų tempą, tačiau greičio pabaigoje nuo Benedikto Vanago ir Filipe Palmeiro nusisuko sėkmė – po smūgio lūžo galinės pakabos lankstas.

Jį keisdamas ekipažas sugaišo daugiau nei 2 valandas ir sekmadienio greičio ruože preliminariai užėmė 57-ąją vietą. Bendroje įskaitoje B. Vanagas nukrito į 20-ąją poziciją, o vėl grįžti į TOP10 vilties liko nedaug.

  1. Vanagas pasiekė finišą, tačiau apgailestavo, kad rezultatas visai ne toks, kokio siekė.„Daugiau nei 400 kilometrų greičio ruože viskas klostėsi pagal planą – važiavome greitai, bet saugiai. 426-ajam kilometre pajutau, kad nuskrido galines kairysis ratas“, – lūžio momentą prisiminė lenktynininkas.

Vos pasiekė finišą

„Toyota Hilux“ patraukė nuo trasos ir apžiūrėjo, kas nutiko. Paaiškėjo, kad lūžo viršutinis lankstas, kuris taip pat nutraukė varžus. Taip pat išlūžo ir pusašis. „Vaizdas primena tą atvejį, kai finišavome be vieno rato. Nors turėjome detalės, dėl nutrauktų varžtų remontas truko labai ilgai. Likusius 130 kilometrų iki finišo turėjome įveikti ypač atsargiai, tačiau ir tai nepadėjo – likus 20 kilometrų iki finišo kopose dėl lūžusio varžto neatlaikė ir pakeistas pusašis, likome su dviem varomais ratais“, – pasakojo B. Vanagas.Visureigis liko tik su dviem varomais ratais, todėl lenktynininkui dar prireikė išmonės, kaip pasiekti finišą. „Judėsime į bivaką, kuriame apžiūrėję automobilį viską pakomentuosime išsamiau“, –žadėjo pilotas. Pavydėtiną stabilumą šių metų ralio maratone demonstravęs lenktynininkas sekmadienį protingą tempą užsibrėžė nuo pat starto. Jau ties 52 kilometrų žyma ekipažas pakilo dviem pozicijomis aukštyn į 16-ąją vietą ir atrodė, kad šio rezultato nepaleis iki pat finišo. Deja, 417-ajame kilometre viską aukštyn kojom apvertė viena lūžusi pakabos detalė.

Jaunimas grįžo į kovą

Nots šeštadienio vakarą komanda dar nebuvo tikra, ar Edvinui Juškauskui ir Aisvydui Paliukėnui pavyks startuoti, gerbėjų džiaugsmui „Heston MRO team Pitlane“ antrasis ekipažas susitvarkė savąjį „Toyota Hilux“ ir pratęsė lenktynes. Variklis užsivedė, vėliau pavyko sutvarkyti visus formalumus dėl automobilio techninės būklės ir lenktynininkų sveikatos. Ekipažas nepretenduoja į vietą bendroje įskaitoje ir varžosi atskiroje „Dakar Experience“ klasifikacijoje. Carlosas Sainzas rimtai nusiteikęs iškovoti pagrindinį titulą. „Mini“ komandos pilotas laimėjo ir septintąjį greičio ruožą, o antroje vietoje likęs Nasseras Al-Attiyah bendroje įskaitoje nuo ispano atsilieka jau 10 minučių. Vėl puikiai sekėsi buvusiam „Formulės 1“ pilotui Fernando Alonso. Po nesėkmės lenktynių pradžioje „Toyota Gazoo Racing“ komandos lenktynininkas su kiekviena diena atrodo vis solidžiau. Septintajame etape jis užėmė 6-ąją vietą.

Žuvo motociklininkas

Dakaro ralio maratonas pareikalavo pirmosios aukos. Greičio ruože įveikęs 276 kilometrus Paulo Goncalvesas krito nuo motociklo ir patyrė sunkią traumą. Buvo išsiųstas sraigtasparnis, tačiau atvykusiems medikams nepavyko atgaivinti sportininko, neišlaikė jo širdis. Vėliau ligoninėje buvo konstatuota 40 metų portugalo mirtis.

  1. Goncalvesui tai buvo jau 13-asis Dakaras. Keturis kartus jis maratoną įveikė tarp 10-ies greičiausiųjų, o 2015 metais motociklų įskaitoje nusileido tik nugalėtojui Marco Coma. „Inbank team Pitlane“ kartu su organizatoriais ir kitais dalyviais išreiškė užuojautą žuvusio sportininko draugams bei artimiesiems.

Sekmadienį ekipažai įveikė ilgiausią šių metų Dakaro ralio maratono greičio ruožą. 546 kilometrus dalyviai įveikė sportiniu tempu, o dar 195 – pervažiuodami nuo bivako iki starto ir po finišo grįždami į nakvynės vietą. Etapas buvo greitas su daug smėlio ir šiek tiek kopų. Organizatoriai įspėjo saugotis pavienių trasoje pasitaikiusių akmenų, kurie nebuvo pažymėti jų pateiktoje informacijoje.

Komentarai

komentarai(-ų)