Dėl “programinės” klaidos – Sodra įšaldė sąskaitas, nurašė pinigus ir ramina, kad “taigi vistiek grąžins”. Papildyta Sodros komentaru

Prenumeruokite FM99 radijo Podcast’ą ir klausykite Jums patogiu metu!

Applepodcasts | Spotify | Googlepodcasts | RSS|RadioPublic | BreakerAnchor|Pocket Casts| Anchor|Castbox|Overcast

Karolinos istorija, kaip dėl institucijų neveiklumo gali likti ir be duonos: “Mane apvogė”, – sako Karolina.

Karolina 2021 vasario 23 dieną gavo sąskaitą iš Sodros, kad yra nesumokėjusi 370 eurų mokesčių už 2018 metais vykdytą individualią veiklą. Tačiau jokios individualios veiklos Karolina nevykdė, buvo pirkusi verslo liudijimą (VL) ir gavusi 2800 eurų pajamų, kurias ir deklaravo.

Pasiskambinusi į Sodrą Karolina sužinojo, kad tokius duomenis gavo iš Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) ir tai rodo jos deklaracija. Siūlo skambinti VMI.

Karolina susitikrina visus savo duomenis, pajamas ir skambina į VMI – paaiškėja, kad jos deklaracijoje gautos pajamos su verslo liudijimu yra įtrauktos du kartus – viename langelyje kaip VL, kitame kaip individuali veikla – deklaraciją pildė pati, tad tikrai galėjo įsivelti klaida. Mokesčių inspekcija daug nesiaiškinusi nusprendė, kad identiška suma gauta du kartus pagal individualią veiklą, supliusavo ir apmokestino bei duomenis perdavė Sodrai.

Tai išsiaiškinusi telefonu su mokesčių inspekcija, Karolina patikslino deklaraciją ir jau kitą dieną, vasario 24-ąją gavo patvirtinimą iš VMI, kad deklaracija gauta ir ramiai gyveno toliau.

Tačiau nusprendusi apsipirkti kovo 16 dieną prie kasos sužinojo, kad kortelė tuščia ir mokėti nėra kuo. Tas pats ir su kita sąskaita – abiejose įšaldyta po 370 eurų. Apsipirkti nepavyko. Sugrįžusi namo Karolina skambina Sodrai, kurios darbuotoja nieko nežino ir jokių pasikeitimų jos deklaracijoje nemato, bei liepia skambinti VMI. VMI patvirtina, kad duomenis apie patikslintą deklaraciją Sodrai perdavė vasario 26 dieną, o Sodra patvirtino, kad duomenis gavo.

Vėl skambutis Sodrai – tie toliau nieko nežino, permainų nemato ir pinigų grąžinti neketina.

Po niolikos aiškinimosi skambučių gauna “nuraminimą” iš Sodros, kad įvyko programinė klaida ir Alytaus skyrius rašo Valdybai prašymą, kad šie atnaujintų duomenis, tada jau vėl susisieks su Karolinos, kad ši galėtų rašyti prašymą sugrąžinti pinigus. Per daugiau kaip parą duomenys “neįkrito”, tad Karolina toliau gyvena su tuščia sąskaita.

“Aš kai dirbu privačiam sektoriuje, kur reaguojama į problemą čia ir dabar , tai man nesuvokiama kokios čia grandinės kokius ten prašymus siųst kažkokiom valdybom, kad atnaujintų duomenis, galvoju, kad reguliariai juos turi atnaujinti, kiekvieną dieną, gi žmonės moka mokesčius, rimti dalykai, čia praėjo beveik mėnuo, mano duomenų jie negavo, nors patvirtino, kad gavo.” – piktinasi Karolina.

Sodros atstovų komentaras. Duomenys turi suvaikščioti automatiškai, o nuskaityta suma turi būti grąžinta per tris dienas.

Sodros atstovas Saulius Jarmalis

Po FM99 publikacijos ir skambučio į VSDFV bei išsiųstų klausimų, Karolina sulaukė žinios, kad galiausiai duomenys atnaujinti. Paklausus, kada bus grąžinti pinigai, sekė atsakymas, kad laukti reikės mažiausiai penkias dienas…

Komentarai

komentarai(-ų)