„Gyvas miestas“ – ar Alytus yra šiukšlynas?

Radijo stoties „FM99“ eteryje – laida „Gyvas miestas“. Kiekvieną trečiadienį kalbame apie tai, kas vyksta miestuose, gyvenvietėse – mūsų gyvenamosiose erdvėse. Čia ir architektūros bei ekonomikos aktualijos iš Lietuvos bei pasaulio.

„Gyvas miestas“ „FM99“ eteryje trečiadieniais po 14 valandos, laida kartojama ketvirtadienį po 20 val. bei sekmadienį po 16 val.

countinwebsitepromo

Reklama Niujorke 20 a. 9 deš. (asociatyvi nuotr.)

Mūsų miestuose galima pamatyti įvairios vizualinės reklamos. Kokia ji: puošianti ar teršianti miestų estetinį vaizdą? Apie tai kartu su Adolfu Klastaičiu – Alytaus miesto vyriausiuoju dailininku.

Siekiant išvengti vizualiosios taršos pagrindinėse miesto gatvėse buvo inicijuotas reklaminių stendų atsiradimas, suvienodintas jų dizainas. Anot A. Klastaičio, stendų buvimas miesto centre tapo griežčiau kontroliuojamas; dabar tai siekiama išplėsti ne tik miesto centre, tačiau ir pakraščiuose, kur savavališkai pastatytų stendų – daugybė.

O ar vizualioji reklama trukdo miesto gyventojams? Daugelis sutinka, jog reklamų yra per daug, jos blaško dėmesį. Reklamos gyventojus pasiekia ir namuose, pašto dėžutėse, tačiau jos didelio pasipiktinimo nesukelia – priešingai, anot gyventojų, jos yra gana naudingos. Taip pat gyventojai pastebi, jog dalyje reklaminių plakatų ir skrajučių pateikiama informacija nėra visiškai teisinga, o tai kelia gyventojų pasipiktinimą.

Galima pastebėti, jog priešrinkiminiu laikotarpiu vizualiosios reklamos ženkliai padaugėja. A. Klastaitis tvirtino, jog atskirai politinė reklama yra nereglamentuojama, jai galioja tos pačios taisyklės, kuriomis savivaldybė vadovaujasi svarstydama įvairių tipų reklamas.

Visgi Alytaus miesto prekybininkai dažnai pamiršta kūrybingai išnaudoti svarbų reklaminį plotą – vitrinas. O jos kartais gali tapti netgi meno kūriniais. Tokių pavyzdžių Alytuje vos keletas. Tad kuriant reklamą vitrinose, A. Klastaičio teigimu, reikia pasitelkti kūrybingumą ir ieškoti įvairesnių sprendimų.

countinwebsitepromo

Reklama (asociatyvi nuotr.)

Alytaus miesto vyriausiasis dailininkas tvirtina, jog jo komanda, kaip savo srities žinovai, siekia, jog visur būtų tvarka. Reklama turėtų būti aiški, konkreti, „neperdėta“ – juk kuo daugiau medžių, tuo lengviau pasiklysti miške. Tokiu pat principu reikėtų vadovautis ir kalbant apie reklamas.

Mieste galima pastebėti įvairių reklamų: ir labai gražių, ir prastesnių. Visuomet svarbu nepamiršti, kad kiekvienas meno kūrinys, kaip ir reklama, reikalauja profesionalumo.

Belieka tikėtis, jog vizualioji tarša laikui bėgant vis mažės, tačiau pastebima, kad bendras vaizdas – gerėjantis.

Daugiau apie vizualinę taršą skaitykite „Gyvo miesto“ pubilkacijoje: „Kas yra vizualioji tarša? Gyvename tarp informacijos ar šiukšlių“?

Klausykite laidos. Laida „FM99“ eteryje transliuojama trečiadienį po 14 valandos, kartojama ketvirtadienį vakare bei savaitgalį.

Išsakykite savo pastebėjimus ir nuomonę: gyvasmiestas@gmail.com
Aplankykite „Gyvas miestas“ Facebook
www.gyvasmiestas.lt

Instagram

Teksto autorė Laura Čiginskaitė.

Komentarai

komentarai(-ų)