Įsigijote el. paspirtuką? Patarimai ilgaamžiškumui

Sparčiai populiarėjant elektriniams paspirtukams, žmonės vis dažniau juos renkasi kaip pagrindinę keliavimo į darbą ar asmeniniais reikalais priemonę. Kad jūsų kelionės su elektriniu paspirtuku dar ilgą laiką būtų sklandžios, „IKI Velomaratonas“ dalijasi keliais patarimais, kaip apsaugoti savo transporto priemonę nuo gedimų ir kritiškai nesutrumpinti jos tarnavimo laiko.

Edgaro Buiko nuotr.

Vanduo

Įsigijus elektrinį paspirtuką, pirmiausia reiktų atidžiai perskaityti naudotojo vadovą – instrukcijose nurodyta, kas gali pakenkti jūsų pirkiniui. Vienas iš galimų punktų – važiavimas per lietų. Lietus gali prasiskverbti į valdymo skydelį, o balos aptaškyti kritiškai svarbias dalis. Todėl geriausia su paspirtuku nevažinėti ne tik per lietų, bet ir ką tik palijus. Išeitis – paspirtuką patikėti specializuotoms paspirtukų dirbtuvėms, kurios papildomai apsaugos pažeidžiamiausias vietas. Tačiau bet koks patobulinimas gali kainuoti paspirtuko garantiją.

Ryčio Šeškaičio nuotr.

Padangos

Vieni paspirtukų gamintojai savo modelius komplektuoja su pripučiamomis padangomis (tokios naudojamos automobilių, motorolerių, dviračių sektoriuje), kiti – su pilnavidurės masės padangomis. Pripučiamos padangos greičiau dėvisi bei turi kameras, kurias taip pat atėjus laikui teks keisti. Tačiau jos stabilesnės ir geriau sugeria kelio nelygumus nei pilnavidurės masės pagrindo padangos. Jeigu įsigijote paspirtuką su pripučiamomis padangomis, reiktų atidžiau stebėti kelią: nevažiuoti ypač nelygiu paviršiumi ar bekele, nešokinėti su paspirtuku, stengtis rinktis lygesnio reljefo maršrutą. Tai, žinoma, nereiškia, kad padangos sprogs nuo kiekvieno bumbtelėjimo, tačiau jas vertėtų patausoti. Dar vienas svarbus dalykas – slėgis. Padangų slėgio rekomendacijos bus pateiktos įsigyjant paspirtuką. Nuolat tikrinkite slėgį, esant pakitimams – pripūskite padangas iki reikiamos slėgio normos. To nedarant, didėja rizika sugadinti padangas.

Regeneracija

Paspirtukai, turintys kinetinę regeneracijos sistemą, gali jums sutaupyti daugiau nei elektros energiją. Įjungus energijos regeneracijos funkciją, kas kartą paspaudus stabdį ar atleidžiant bėgėjimosi rankenėlę, bus kraunamas paspirtuko akumuliatorius. Teoriškai tai skamba puikiai, tačiau praktiškai, tikėtina, daug energijos nesusigrąžinsite. Kaip bebūtų, šią funkciją galite išnaudoti stabdžių tausojimui. Pavyzdžiui, artėjant prie sankryžos, kai jums dega raudonos spalvos šviesoforo signalas, atleiskite bėgėjimosi rankenėlę ir po truputį lėtėkite, nenaudojant stabdžių. Tokiu būdu atitolinsite stabdžių keitimo datą.

Ryčio Šeškaičio nuotr.

Svoris

Kiekvienas paspirtuko modelis turi svorio limitą, todėl dviem suaugusiems žmonėms važiuojant vienu elektriniu paspirtuku, limitas neretai peržengiamas. Tokiu atveju paspirtuko konstrukcijoje gali atsirasti defektų, stabdant labiau eikvojami stabdžiai, išnaudojami kiti resursai. Svarbu ir tai, kad net jei abiejų žmonių svoris neperžengia leidžiamos normos, toks važiavimo būdas yra nesaugus ir draudžiamas kelių eismo taisyklėse.

Perkaitimas

Kiekvienas motoras, tiek elektrinis, tiek varomas degalais, turi riziką perkaisti. Elektriniai paspirtukai taip pat gali perkaisti. Rizika padidėja esant ypač karštiems orams ir maksimalioms apkrovoms, pavyzdžiui, ilgą laiką galingiausiu važiavimo režimu, didžiausiu greičiu kylant į stačią įkalnę. Kad motoras neperkaistų, nepalikite paspirtuko tiesioginiuose saulės spinduliuose, venkite ilgai besitęsiančių maksimalių apkrovų.

Edgaro Buiko nuotr .

Bendraminčiai

 Kone geriausias būdas numatyti galimas problemas ar efektyviai jas spręsti – kalbėti su tai jau patyrusiais žmonėmis. Elektrinių paspirtukų vairuotojų bendruomenė Lietuvoje – gausi ir draugiška, o su dalimi jos narių gyvai pabendrauti ir smagiai praleisti laiką galima „IKI Velomaratono“ elektrinių paspirtukų važiavime, kuris renginį papildė nuo 2019 metų.

Komentarai

komentarai(-ų)