Mitybos patarimai šaltuoju metų sezonu

Laikotarpis nuo spalio iki balandžio mėnesio mūsų organizmui yra išties nelengvas: vis labiau vėstantys orai, trumpėjančios dienos, saulės trūkumas, verčia gyventi pasyviau, jaučiamės mieguisti ir vangūs. Svarbiausia tai, kad nuo stalų beveik visiškai išnyksta švieži vaisiai ir daržovės – tai reiškia, kad organizmui pradeda trūkti vitaminų ir mineralinių medžiagų.

Mitybos specialistai tikina, kad net ir šaltuoju sezonu galima maitintis subalansuotai (asociatyvi nuotr.)

Maitinkitės subalansuotai

Būtent šaltuoju metų laiku pasikeičia organizmo poreikiai – norisi riebesnio, kaloringesnio maisto. Bėda tik ta, kad valgant netinkamą maistą ne tik auga kilogramai, bet taip pat ir sukaupiama nemažai toksinų, kurie susilpnina apsaugines mūsų organizmo jėgas. Jeigu imunitetas nėra stiprus, lengva susirgti – ir ne tik infekcinėmis ligomis. Mitybos specialistai tikina, kad net ir šaltuoju sezonu galima maitintis subalansuotai. Tinkamai pasirinktas maistas pagerins jūsų imuniteto būklę, pakels nuotaiką netgi šaltomis ir tamsiomis dienomis.

• Stenkitės valgyti mažiau bulvių – jose esančios medžiagos rūgština kraują.
• Traukite iš šaldiklio uogų atsargas.
• Valgykite raugintas daržoves – jos išlaiko visas naudingas savo savybes, gausios vitaminais C, B6 ir B12, taip pat pagerina virškinimą, naikina puvimo bakterijas ir aprūpina žarnyną probiotikais.
• Nepamirškite konservuotų vasaros gėrybių.
• Įpraskite kas rytą išgerti po stiklinę natūralių vaisių arba daržovių sulčių.
• Vartokite įvairių rūšių nerafinuotus aliejus – aliejai normalizuoja riebalų apykaitą ir taip natūraliai mažina kūno svorį. Vartojant kelių rūšių aliejus bus lengviau pasiekti riebalų rūgščių Omega 3-6-9 balansą organizme.
• Valgykite jūros žuvį – jūroje pagauta žuvis yra vertingesnė nei pagauta upėse dėl didelio Omega-3 riebiųjų rūgščių kiekio ir specifinių aminorūgščių.
• Pasirūpinkite, kad gautumėte pakankamai vitamino D – būtent jo trūkumas dažnai tampa blogos nuotaikos ir energijos stokos priežastimi. Geri jo šaltiniai – menkių kepenėlės, riebios lašišos, ikrai, kiaušinio trynys.
• Atminkite, kad cukrus iš organizmo lengvai „išplauna“ vitaminus, todėl šaltuoju metų laiku patartina dirbtinius saldiklius pakeisti natūraliais (vartokite medų, ryžių sirupą ir pan.)

Venkite maisto pertekliaus ir neapgaudinėkite savęs, kad atėjus pavasariui kilogramai ištirps. Stenkitės kuo daugiau judėti, nevalgykite tik salotų lapų, pomidorų ir agurkų, kadangi dabar nėra šių daržovių sezonas, rinkitės šaknines, kopūstines ir raugintas daržoves. Trumpiau virkite augalinius produktus, kad išliktų jų traškumas.

Kauno rajono visuomenės sveikatos biuro informacija

Komentarai

komentarai(-ų)