„Regitra“: kokie „šarvai“ geriausiai apsaugo motociklininką kelyje?

Jau rytoj didžiausio mototurizmo ralio Lietuvoje „Ryterna Modul Mototourism Rally“ metu „Regitra“ kartu su šimtais kitų motociklininkų leisis į kelionę per Lietuvą. Pagrindinė šio renginio misija – saugumas kelyje. Ir tai ne tik tinkamas greitis ar Kelių eismo taisyklių laikymasis. Ekspertai pabrėžia, kad motociklininkams, skirtingai nuo vairuojančių automobilius, būtina ir speciali apranga, kuri nelaimės atveju gali apsaugoti nuo rimtų sužalojimų.

Ekspertai vertina, kad rizika keliuose motociklininkams yra didesnė nei kitiems vairuotojams. Ir ne dėl to, kad jie būtų neatsakingi ar nesilaikytų Kelių eismo taisyklių, bet dėl pačios transporto priemonės specifikos.

Aidas Urbonas

„Automobilyje susidūrimo atveju mus saugo daug kas: oro pagalvės, saugos diržai, pagaliau transporto priemonės konstrukcija. Viso to nėra motocikluose. Susidūrimo metu vairuotojas tiesiog krenta ant asfalto ar žemės ir sugeria visą smūgį. Todėl ir pabrėžiama specialios aprangos būtinybė motociklininkams. Ji nelaimės atveju sužalojimų ar net žūties riziką gali gerokai sumažinti“, – sako „Regitros“ Kauno filialo egzaminuotojas ir aktyvus motociklininkas Aidas Urbonas.

Kokia apranga laikoma tinkama?

Pasak „Regitros“ specialisto, specialią motociklininko aprangą sudaro daugelis elementų. Neretai galvojama, kad užtenka vien šalmo, tačiau ūtina apsaugoti ir kitas kūno vietas: alkūnes, kelius, pečius. Kitaip tariant, būtina dėvėti apsaugas ar aprangą, geriausiai atitinkančią konkrečias eismo sąlygas.

„Nereikėtų pamiršti ir nuvertinti aprangos. Dažniausiai motociklininkai renkasi tamsias spalvas, tačiau pirmenybę reikėtų teikti ryškioms, nes tokiu būdu būsite labiau matomi kelyje. Apranga turėtų būti odinė, tekstilinė ar pagaminta iš kitos trinčiai atsparios medžiagos. Tas pats galioja ir pirštinėms, kurios apsaugo delnus bei krumplius, uždengia plaštakas. Deja, neretai kelyje tenka pastebėti, kad motociklininkai renkasi, pavyzdžiui, slidininko pirštines, kurių paskirtis yra visiškai kita“, – pasakoja A. Urbonas.

Tam tikri reikalavimai keliami ir saugos šalmui – jis turi būti sertifikuotas, su integruota akių apsauga arba motociklininko akiniais bei tinkamo dydžio. Itin svarbu ir batai.

„Motociklininko batai turi būti atsparūs trinčiai ir kietu padu. Geriausia, jei jie būtų su užtrauktuku, nes raišteliai gali atsirišti ir nuo vėjo apsivyti pakojį, pavarų ar stabdžių kojelę. Kokybiškų batų etiketėje būna pažymėta atitiktis standartui EN 13634. Todėl netaupykite, galvodami, kad sėdant ant motociklo užteks paprastų sportinių batelių ar riedutininkų kelių, pečių apsaugų. Tik specializuota apranga gali išgelbėti jūsų gyvybę“, – teigia egzaminuotojas.

„Regitra“ primena, jog būsimiems motociklininkams į vairavimo egzaminus taip pat reikia atvykti su specializuota apranga. Daugiau informacijos apie tai bei naudingus „Regitros“ patarimus prieš egzaminus rasite čia: https://www.regitra.lt/lt/paslaugos/egzaminai/praktiniai-patarimai-ruosiantis-egzaminams/motociklininkams

Saugumas – pagrindinė motoralio misija

Būtent saugumas akcentuojamas ir šį šeštadienį prasidėsiančiame mototurizmo ralyje „Ryterna Modul Mototourism Rally“. Daugiau nei pusė tūkstančio dalyvių keliaus per Lietuvą ir aplankys pažintines vietas. Šiame ralyje dalyvaus ir „Regitros“ komandos. Įmonė renginio dalyviams tam tikrų miestų egzaminų punktuose taip pat paruošė specialią užduotį – aštuoniukę. Šis manevras atliekamas ir egzamino metu.

„Šis manevras patikrina nemažai būsimojo motociklininko įgūdžių. Pavyzdžiui, ar jis vairuojant sugeba žvalgytis, kaip valdo motociklą, ar teisingai įvažiuoja, išvažiuoja iš posūkio. Taip pat įvertinama vairuotojo sėdėsena, ar jis ne per daug įsitempęs ir t.t.“, – sako A. Urbonas.

Komentarai

komentarai(-ų)