„Tarp kabučių“ – Lietuvos kino salėse savo kelionę pradeda filmas „Šerkšnas“

Naujausias Šarūno Barto filmas „Šerkšnas“, kuris jau buvo parodytas 70-ajame Kanų kino festivalyje ir publikos bei kritikų sutiktas ovacijomis, savo kelionę kino salėse pradeda Lietuvoje. Šiandien laidoje „Tarp kabučių“ apie neįprastas šio filmo sukūrimo aplinkybes pokalbis su iš Pivašiūnų kilusiu operatoriumi Eitvydu Doškumi. Plačiau klausykite įrašo.

Pirma pokalbio dalis:

Antra pokalbio dalis:

 

Iš Pivašiūnų kilęs filmo „Šerkšnas“ operatorius Eitvydas Doškus (Kinema Facebook nuotr.)

Laidos svečio paklausus, ką gi reiškia filmuoti filmą čia pat fronto linijos, šis atsako, jog ten reikėjo būt labai susikaupus: „reikėjo klausyti ką šneka kareiviai: jie mums stengėsi duoti instrukcijas, ką daryti jei būtų apšaudymai, kaip važinėti su mašinomis, kuriuos atstumus nuo posto iki posto pervažiuoti greičiau… Turėjom būti labai atsargūs.“

Filmo pavadinimas „Šerkšnas“ atkeliavęs iš Lietuvos, iš tragiškų 1991-ųjų sausio 13-osios įvykių, kai sovietų tankai bandė užimti Lietuvos radiją ir televiziją bei televizijos bokštą. Kaip prisiminė Š. Bartas, tada Lietuvoje buvo didelis šerkšnas, medžiai buvo tarsi apaugę magiškais kristalais. Tada jis filmavo savo pirmąjį ilgametražį filmą prancūzų televizijai ARTE. Bet išgirdęs, kad atvažiuoja tankai, sustojo ir iki pat pavasario filmavo dokumentiką apie tai, kas dėjosi Lietuvoje.

Filmo akimirkos (Eitvydo Doškaus nuotr.)

Pripažinto režisieriaus filme vaidina prancūzų dainininkė bei aktorė Vanessa Paradis, taip  pat garsus lenkų aktorius Andrzejus Chyra, na o pagrindinius vaidmenis sukūrė debiutuojantys jauni lietuvių aktoriai. Filmo herojai avantiūriškai sutinka nuvežti humanitarinės pagalbos krovinį iš Vilniaus į Kijevą, tačiau galiausiai atsiduria prie fronto linijos Donbase… Ir čia iškyla gyvybės trapumo bei meilės vertės suvokimas. Roko vaidmenį šiame filme atlieka Mantas Jančiauskas, o Ingos – Lyja Maknavičiūtė. Abiems aktoriams tai yra debiutas kine.

Eityvdas Doškus, kuris iš pradžių galvojo studijuoti informatiką,tačiau galiausiai pasuko link operatoriaus profesijos sako, jog skirtumas dirbant su profesionalais ir su debiutantais jaučiasi, tačiau nedidelis: „profesionalūs aktoriai supranta kaip vyksta darbas aikštelėje. Jie labai puikiai atlieka techninius dalykus, atsistoja į tą vietą, kur reikia, arba neužsidengia, supranta, kad reikia nebūti atsisukus nugara prieš kamerą. Aišku, jie tai labiau supranta, nes turi patirties. Su jaunais aktoriais galbūt reikia daugiau pabendrauti arba kaip tik palikti laisvės, kad jie galėtų laisviau kadre judėti. Tačiau labai esminių skirtumų nėra.“

Pašnekovas pasakoja, jog būnant ir filmuojant įvykius Donbase gali girdėt kaip kulkos tiesiog švilpia: „kažkada buvom anti-teroristinėje zonoje, tai girdisi kaip šaudo. Vieną kartą buvo ir mus apšaudę, bet mes staigiai atsigulėm ant žemės, kadangi kariai mums buvo davę instrukciją, kad jeigu šaudys, iškart reikia gulti ant žemės. Mes atsigulėm ant žemės ir laukėm kol šaudymas baigsis, tada sėdom į mašinas ir išvažiavom.“ – dėsto mintis Eitvydas.

Tad belieka patiems pamatyti „Šerkšną“ , kurį filmavo iš  iš Pivašiūnų kilęs operatorius Eitvydas Doškus ir susidaryti savo nuomonę apie karo baisumus Donbase, Ukrainoje.

Komentarai

komentarai(-ų)