„Tarp kabučių“ – nepatikėsite, kiek istorijų gali papasakoti plakatai…

Kaip ir kiekvieną penktadienį laida „Tarp kabučių“, kurioje šįkart apie ne itin dažnai aptariamą meno formą – plakatą. Daugelis iš mūsų plakatus matome praktiškai kiekvieną dieną ir įsivaizduojame koks jis: didelis, su daug spalvų, informatyvus, patraukiantis dėmesį… Tačiau kodėl vienus plakatus pastebime, prieiname, o kitų tarsi nepamatome…? Apie plakatą kaip meno formą ir apie jo raidą kalbėsime šioje laidoje. Plačiau klausykite pokalbio.

Pirma pasakojimo dalis:

Antra pasakojimo dalis:

Edukacija Vaikai gamina plakatus081_n

Alytaus kultūros ir komunikacijos centre iki kovo 17 d.  eksponuojama “Istorijų įvairovė plakatuose“ paroda. Kokia tai paroda, ką joje galima pamatyti, kokie plakatai buvo prieš 100 ar 200 metų?  Apie tai pasakoja Lietuvos švietimo istorijos muziejaus komunikacijos koordinatorė Irma Gūžienė.

„Ši paroda gimė tik muziejininkų dėka. Plakatai buvo ištraukti iš muziejaus fondų, įrėminti ir eksponuojami muziejuje kartu su edukacine programa. Parodai keliant po įvairius miestus, labai smagu stebėti kaip moksleiviai kuria plakatą. Dailininkė papasakoja jiems apie plakato kompoziciją, spalvas, kaip jis gali tapti įtaigus ir paprastai ši programa visiems dalyviams patinka.“ – dalijasi įspūdžiais iš kitų miestų Irma Gūžienė.

Edukacija Vaikai gamina plakatus _n

Manoma, kad seniausias plakatas buvo aptiktas prieš 2 tūkst. metų senovės Romoje… „Įvairių šalių plakatai būdavo skirtingi. Vieni viliodavo užeiti į kavines ar kabaretus, Italijoje būdavo viešinama opera, Ispanijoje – bulių kautynės, Vokietijoje rengiant muges“ – pasakoja laidos viešnia Irma.

Alytaus kultūros ir komunikacijos centre eksponuojama 20 didelio formato plakatų. Dviejų dalių ekspozicija apima 19 a. bei 20 a. pradžią. Kaip sakė menininkė Žiedūnė Duobaitė „Viena dalis atspindi graikų ir romėnų gyvenseną, tai yra plakatai išleisti 19 a. pabaigoje 20 a. pradžioje, o kita dalis – 19 a. vokiečių gyvenseną atspindintys plakatai.“

Atvirutes ISTORIJŲ ĮVAIROVĖ PLAKATUOSE 2 jpg

Lietuvoje tarpukariu taip buvo plakatų: „dažniausiai tai buvo įvairių prekių reklama. Buvo reklamuojami ir degtukai, ir vaistai, ir alus, kirpyklos, kremas, muilas, taip pat batsiuvių įmonės reklamuodavosi. Plakatas būdavo asketiškas, mažai spalvų, reklamuojamas dalykas ir tarpukario kalba užrašyta informacija“ – šypsodamasi pasakojo pašnekovė. Parodoje „Istorijų įvairovė plakatuose“ eksponuojami lenkų kilmės klasikinės filologijos specialisto Stefan Cybulski parengti helenistinės civilizacijos sociokultūrinius procesus atspindintys, graikų ir romėnų gyvenseną, finansus, laivybą, kultūrą liudijantys plakatai.

Tad apsilankykite parodoje ir pasižiūrėkite koks gyvenimas buvo anksčiau, kokios spalvos vyravo plakatuose, ką dažniausiai vaizduodavo….

Laidą parengė Vida Grišmanauskienė

SRTRF-logo

Komentarai

komentarai(-ų)