Klausyti gyvai

24:00 - 08:00

Nakties garso takelis

„Pirmas puslapis” – Dzūkijos nacionaliniame parke veiks lankytojams atviras ornitologijos centras ir kempingas

Paukščiams stebėti skirtas ornitologijos centras bei kempingas Dzūkijos nacionalinio parko ir Čepkelių valstybinio gamtinio rezervato teritorijoje įsikurs jau po metų. Varėnos rajone, šalia Merkinės ir Mergelės Akelių ežero bus laukiami visi, norintys pažinti gyvąją gamtą, į Lietuvą vis dažniau atvykstantiems vadinamiesiems ornitologiniams turistams.

Kaip pasakojo Dzūkijos nacionalinio parko ir Čepkelių valstybinio gamtinio rezervato direktorius Eimutis Gudelevičius: „Kai pastatėme apžvalgos bokštą Merkinėje, pamatėme salas, įsigilinome, kad ten ne gluosniai auga, kaip buvo miškotvarkos nurodyta, o uosialapis klevas – invazinė rūšis. Tad norėjome sutvarkyti tas salas, pamatėme vietas, persikėlėme, pavaikščiojome, pamatėme senvages, dumblynus, pamatėme, kad ten labai geros buveinės paukščiams. Gimė mintis ir toliau tvarkyti ne tik piliakalnį, bokštą, bet ir padarėme pėsčiųjų taką, dabar sutvarkysime salas ir tas visas kompleksas bus šalia Merkinės. Tokios mintys ir kyla tik dirbant ir kažką kuriant. Manau, kad kempingas ir ornitotologijos centras turėtų pradėti veikti kitų metų liepos mėnesį. Mes turėsim  sutvarkytus pastatus, bus rekreacinėje zonoje sutvarkyta terotorija ir salos, ten ganysis galvijai, bus pradėta edukacinė veikla su mokyklomis, atostogaujančiais vaikais, veiks įvairios gamtinės stovyklos”.

Lietuvoje šiuo metu veikia tik vienas stambus ornitologijos centras, vykdantis ir mokslinius tyrimus – Ventės rago ornitologijos stotis, tačiau Dzūkijoje įsikursiantis bus skirtas ne moksliniams tyrimams, bet edukacijai.

Kitos naujienos

Kokie pagrindiniai iššūkiai buvo šią kadenciją Europos Parlamente, Europos saugumas, karas Ukrain...

Su Alytaus Sakalėlio pradinės mokyklos 2C klasės moksleiviais susitinkame radijo stotyje FM99. Va...

Alytuje gyvenantys vaikų tėvai ir toliau ieško būdų, kaip išlaikyti savo vaikus darželiuose. Nors...

Alytaus policijos pareigūnai atlieka tyrimą dėl galimo moters išžaginimo Alytuje. Kaip pranešė Alytaus ap...